Niklas Vestberg

Nummer tre ut att bli intervjuad är Niklas Vestberg, uppvuxen i värmländska kil och ett välkänt annsikte för de flesta.
Sveriges alla damer känner säkerligen igen Niklas som Tv4-hallåa, medans många killar känner igen honom som groomingredaktör på tidningen KINGMAGAZINE. Vi försökte ta reda på vem Niklas Vestberg egentligen är, och vad han sysslar med.




Du är uppvuxen i Värmländ (Kil) Hur var uppväxten i en småstad som kil?
-"Kil var toppen! Jag är glad över att föräldrarna drog från storstan och lät oss växa upp på en liten ort. Men när man är liten är ju allt stort, så Storgatan i Kil var ju värsta shoppinggatan haha. Värmland ligger fortfarande varmt om hjärtat!"

Det är inte många som vet vad du sysslar med egentligen, Det känns lite som att du är en mångsysslare. Fd Groomingredaktör på KING, TV4-hallåa och artist. Berätta lite
-"Jag är fortfarande groomingredaktör på King. Där fick jag in min fot under min praktik vid journalisthögskolan. Och via kontakter på King hamnade jag på TV4 där jag nu jobbar som exekutiv producent för våra underhållningsprogram. Hallåt blev en liten avstickare under ett år, och jag hoppar fortfarande in, så får se hur mycket det blir av det framöver. Musiken kom med musikskolan i Kil men även det blev en slump när jag fick en musikalroll på Oscarsteatern 2004 - då kände jag att, jo det här kan jag också klara av helt ok, och sedan fått mersmak av det. Det finns helt enkelt många saker som är kul i livet, och det är jättehäftigt när man får vara lite över allt, och lyxigt med arbetsgivare som tycker det är kul också"

Du har ju ett brett mode och grooming intresse, det förstår ju vem som helst, har du något som helst idrottsintresse?
-"Idrott har det varit massa av, särskilt under uppväxten. Det har varit slalom (Kils slalomklubb så klart!), basket (hela min klass i Värmland utgjorde basketlaget) och så friidrott - jag tränade ju med Stefan Holm, men min paradgren blev häck. Så det var inte mycket annat än sport som liten. Sedan flyttade jag från Kil när jag var 15 år och då blev det mindre av den aktiva idrotten pga att de nya lagen/organisationerna inte hade lika mycket driv. Segling har det varit mycket av också på västkusten, men inget jag tävlat eller satsat på"

Du tillhör gruppen Man Meadow, kan du berätta lite om det?
-"Man Meadow består av mig och Fredrik och vi har sjungit ihop i några år, och det har blivit mer och mer. Vår första stora grej var just Polens melodifestival förra året, och nu kom vi med i uttagningen igen. Vi har ju schlagerräven Thomas G:son i ryggen här som är en störtskön kille att jobba med så det är hur kul som helst"

Förra året kom ni trea i Polska melodifestivalen och ni har precis ställt upp i den Polska melodifestivalen igen
med låten "Love is gonna get you", varför just Polen? Och hur kändes det?
-"Ja nu kom vi lite sämre i år, totalt på 6e plats, men folket ville ha oss som 4a. Bra betyg ändå trots allt. Det är nåt med den där polska juryn som inte diggar oss ;) Men det är kul att vara ut och köra, synas och framförallt träffa publik och fans. Polen blev det helt enkelt för att G:son blev kontaktad av polsk tv och undrade om han hade något, och så hörde de efter i år igen och vi hängde gärna på!"

Kommer vi få se Man Meadow i svenska melodifestivalen nästa år?
-"Man Meadow i svenska Melodifestivalen? - frågar du G:son får du ett ja! Han är säker. Men man har ingen aning i de denna gigiantiska musikfest - vad som helst kan hända, finns inga garantier. Så vi får vänta och se. Försöka komma med ska vi nog allt göra"

Trevligt att du kunde ta dig tid, och självklart måste vi avsluta med den fråga som alla får, Hur ledsen vart du när Degerfors IF åkte ur superettan?

-"Värmland är så djupt rotat i en så man håller alltid på de värmländska lagen, oavsett sport! Så, MYCKET ledsen!"

Kommentarer
Postat av: JULIE

Åh, tack så mycket :)

Jag gillar fakitskt inte Idol konceptet, ska man vara med i något sådant är nästan talang bättre.. De har ju mycket högre tittar tal än idol.. Så spana in det om några veckor ;) Hehe



Fin blogg förresten :)

2009-02-17 @ 22:54:29
URL: http://juliesvarem.blogg.se/
Postat av: martu

fan va bra, bara att komma och smaka;D

2009-02-19 @ 10:16:50
URL: http://martinapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0