Lördag 12/6

Uruguay krigade till sig en pinne mot Frankrike, så kanske hade en gardering på 1X varit att föredra.
Dock så står jag fast vid att Uruguay är lite utav en outsider, även om dom har mycket kvar att bevisa.

Konstgräs på Stora Valla? Inte på A-plan. Fotboll ska spelas på naturgräs. Elvärme och cover ihop med att spelschemat läggs om vore en bra combo.

Vi står fast vid att organisationen i fotbollslaget inte kan skriva kontrakt. Dom kan inte skriva avtal, förhandla eller någonting ens i närheten. Sen tycker jag det är konstigt, att föreningens förra ordförande, som inte hade någon lysande period som ordförande, och som även kört en närliggande kommun i botten, får sitta kvar i styrelsen.

Ängelholm är ute efter en anfallare. Roligt. Målskyttet är inte vad det borde vara efter att laget tappat Mattias Adelstam. Ante Björkebaum (Vasst namn!) som har provtränat med Giffarna ska nu ner till Skåne för att se om han kan fylla luckan efter Adelstam. 
Läste en artikel på nätet, skriven av någon supporter (Sällsynta?) från Ängelholms FF att han tyckte jag inte gjort tillräckligt för att hitta en ersättare för Adelstam, och att han tyckte jag skulle leta efter kostsamma lösningar från fjärran öster.
Nu vill jag bara klargöra att de spelare JAG hade lagt fram som potentiella ersättre för Adelstam, och i viss mån även haft kontakt med var följande: George Mourad, Gardar Gunnlaugsson, Shpetim Hasani, Joel Johansson, Björn Andersson, Saihou Jagne, Micke Thorstensson mfl. 

Att sen föreningen ville vara mer "lokala" (lätt och konkurrera med 3 allsvenska klubbar?) gjorde att ingen av dessa spelare hamnade i ÄFF.

Klubbens strategi, om att vara mer "lokala" ser ut att funka nu när dom testar en division 1 spelare ifrån Norrland.

Med det vill jag ha sagt, att om inte Island är Fjärran Öster så kan du redigera din artikel nu när du har lite mer kött på benen.

 

Argentina leder med 1-0, och vi ser gärna minst ett till mål från Diegos mannar. På tipset har vi en Argentina vinst (-1) och den tror vi stenhårt på! In Martin Palermo we trust!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0