Tisdag 22/6

Idag spelar min favorit, och som jag flaggade lite för innan VM starten, nämligen Uruguay.
Diego Forlán, vilken anfallare!


Jag hoppas såklart på att Sydafrika kan avsluta snyggt mot Frankrike, och dess sk. Förbundskapten Raymond "living in a lie" Domenech. Att Nicolas Anelka sa det hela Franska folket, och säkerligen hela Franska VM truppen alltid velat säga utan att våga, tycker jag att han ska ha credd för. 
Man ska respektera sin omgivning, och i synnerhet sin förbundskapten, MEN Raymond Domenech är ett undantag. Ett unikum utav idioti och galenskap, en person som jag hoppas aldrig mera får leda ett fotbollslag.

Det ska bli roligt och se ifall Maradona (Geni!) låter allas våran idol Martin Palermo få några minuter på planen idag.Det hoppas jag verkligen, det vore glädjande. Martin Palermo, en legend i alla dess bemärkelser.

Läste på nätet att Vulkanernas president tar tillbaka sitt uttalande mot Degerfors IF's styrelse.
Då undrar man såklart, varför? Visst han gick lite hårt åt, men vadå? Han hade ju rätt!
Man börjar faktiskt undra, vad har DIF egentligen sagt till Presidenten som får han att lita blint på dom (Som det verkar i alla fall) Degerfors har nog aldrig gjort en bra affär. Dom lyckas tappa sina talanger som bosman och dom som sitter på kontrakt går för en väldigt billig peng.
Det är inte konstigt att agenterna runt om i Sverige kallar Degerfors IF för "sin egna lilla riviera".
Det är ju knappast Mölle beach eller Degernäst-Allén dom refererar till direk
t.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0